U Belorusiji zabranjen Euronews jer nije prevodio reklame na beloruski ili ruski

Beloruske vlasti zabranile su emitovanje programa evropske televizije Euronews što kritičari režima Aleksandra Lukašenka doživljavaju kao cenzuru.

„Ministarstvo informisanja isključilo je strani televizijski program Euronews“, saopšteno je iz Minska. Dodaje se da će televizija sa sedištem u Francuskoj biti zamenjena ruskim programom o Drugom svetskom ratu.

Licenca za emitovanje programa nije obnovljena zbog reklama koje se emituju na engleskom jeziku umesto da se prevode na ruski ili beloruski jezik, izjavio je portparol beloruskog ministarstva za Ria Novosti.

Ova zabrana se nadovezuje na „očajnu situaciju u kojoj se nalaze nezavisni mediji u Belorusiji“, kaže Ales Bialiatski koji je na čelu beloruske nevladine organizacije Viasna.

Televizija koja je, kako je istakao, nudila gledaocima priliku da se upoznaju sa „događajima u Evropi“, zamenjena je „propagandnim kanalom“.

„Belorusija pada u informacionu izolaciju i to je ono što režim želi“, dodaje on.

„Srećom, upliv interneta je veoma veliki u zemlji, ali ovo je očigledno pokušaj ograničavanja pristupa informacijama“, napisala je na Tviteru beloruska nezavisna novinarka i analitičarka Hana Liubakova.

Masovni protesti zbog reizbora predsednika Aleksandra Lukašenka potresli su Belorusiju 2020. godine, ali su vlasti ugušile demonstracije nakon čega su počele da guše nezavisne medije, hapšenjem novinara.

Leave a Reply

%d bloggers like this: